Środki Dydaktyczne

W procesie dydaktycznym posługujemy się staranie dobranymi narzędziami. Jesteśmy świadomi braku możliwości kompensacji deficytów przystępujących do szkolenia osób, jednak potrafimy deficyty te trafnie definiować i wskazać, jako źródło możliwych niepowodzeń na różnych etapach edukacji.

Zwracamy jednak szczególną uwagę na bezwzględnie kluczowe obszary, które w naszym przekonaniu determinują cały proces szkolenia kandydata na kierowcę. Są, to: motoryka i spostrzeganie. Wobec powyższego, opracowaliśmy środki dydaktyczne, które w należyty sposób wzmacniają kompetencje osób szkolonych. Skuteczność narzędzi potwierdzają sami zainteresowani, którzy niejednokrotnie dopiero wówczas uświadamiają sobie poziom swoich deficytów, w tym np. źródło dotychczasowych niepowodzeń edukacyjnych.

Stosujemy amplifikatory zdolności motorycznych, narzędzia kształcące czynności:

  • symulator techniki kierowania
  • symulator dźwigni zmiany biegów
  • symulator dźwigni nożnych
  • symulator lusterek bocznych pojazdu

W wyniku tak przyjętego modelu szkolenia, kandydat na kierowcę skutecznie opanowuje proste (pojedyncze) oraz złożone (sekwencje) gesty i czynności wszystkich kończyn, nabywając i utrwalając właściwą technikę jazdy, nawyki i niezależność ruchową, niezbędną w prawidłowym i bezpiecznym prowadzeniu pojazdu, już na etapie części teoretycznej szkolenia w formie ćwiczeń w warunkach inkubacyjnych.

Stosujemy amplifikatory zmysłów, zwłaszcza wzroku.

  • ćwiczenia operujące na symbolach i grafice (rożne poziomy i stopnie trudności)

Stosujemy narzędzia intelektualne służące aktywizowaniu zdolności umysłowych, szczególnie analiza, synteza

  • ćwiczenia doskonalące spostrzegawczość
  • ćwiczenia doskonalące refleks decyzyjny
  • ćwiczenia doskonalące pamięć

Stosujemy narzędzia pomiaru dydaktycznego, będące gwarancją rzetelnego featback'u na każdym etapie edukacji.

  • badanie na wejściu – co kandydat do szkolenia wie i umie, przed przestąpieniem do szkolenia, czyli przed prezentacją treści tematycznych (testy)
  • badanie na wyjściu – co kandydat do szkolenia wie i umie, po przystąpieniu do szkolenia, czyli po prezentacji treści tematycznych (testy)
  • dziennik praktycznej nauki jazdy
  • arkusze przebiegu szkolenia praktycznego

Kandydatów na szkolenia oraz osoby zainteresowane naszymi metodami i ofertą

Zapraszamy